TIADA LAGI AKU

MySpace 2.0 Layouts

slideshow

Khamis, 4 November 2010

Yang Terbuku..Di Buku Lali..

Hidup seperti apa yang anda tentukan...teringat plak motto iklan nih..iklan apa entah,mungkin iklan pencungkil gigi kut..korang tau tak maksud kata-kata 'hidup seperti apa yang anda tentukan'? maksudnya lebih kurang macam ni...korang dah besar,dah ada pemikiran yang matang,dah ada kemampuan untuk membuat tindakan atau merencana hidup masing2..perlu ke orang lain nak tentukan laluan hidup korang???

Orang lain boleh dijadikan tempat untuk meminta pendapat atau pendorong dalam sesuatu tindakan yang diambil,bukan sebagai pembuat keputusan dalam hidup anda..itu yang sepatutunya,jangan biarkan orang lain sebagai pemutus kata hal2 penting dalam hidup anda..bila keputusan hidup mengikut telunjuk kata orang lain,andai suatu masa akan datang ada masalah berkaitan (keputusan/pilihan tersebut salah),siapa yang akan dipersalahkan???

Jadi gua harap dalam hidup ini..andai korang tak mampu nak membuat pilihan sendirian tentang sesuatu hal yang penting dalam hidup anda,bertanyalah pendapat rakan yang rapat (boleh dipercayai)atau ahli keluarga supaya korang dapat memilih laluan hidup yang terbaik,InsyaAllah.

Jadi apakata korang layan dulu la lagu nih ek..



Yang ni satu lagi yg patut korang layan.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan