TIADA LAGI AKU

MySpace 2.0 Layouts

slideshow

Isnin, 31 Januari 2011

TINGGALKAN SEMALAM

Jauh kau pergi tinggalkan semalam
Dan jauh pula renungan mu

Alamatnya kini hanya luka lama
Yang tak pernah aku kenali

Pinta aku agar dunia ini bercahaya
Takut tinggal lagi
Tak berpisah ini
hanya nasib akan menentukan

Selagi bernafas selagi ku langkah
Biar lubuk aku harungi

Asal kan kau tenang damai kelilingku
Baru rasa aku mengerti

Bersama la hidup dalam kebingungan
Bukan hitam bukan terang

Jika aku tahu ceritanya ini
Dari dulu aku tinggal pergi



Sesekali dengar lagu Tinggalkan Semalam nyanyian Mael dan XPDC nih,jiwa gua jadi sayu..Bait kata lirik lagu yg ditulis oleh JS kevin ni betul2 buat gua tersentuh...semuanya menceritakan pasal kehidupan..Kadang2 kita berfikir apa sebenarnya yg kita inginkan lalu kita cuba capai apa yg kita nak..dan kadang2 kita tak sedar apa yg telah kita miliki hilang macam tu sahaja dan dalam waktu yang sama kita masih mengejar sesuatu yang kita belum dapatkan..KEMATIAN..kita tak pernah fikir dan jangka bila kita akan mati..yang sering kita fikirkan ialah esok kita nak buat apa..esok kita nk mkn apa,nak kemana..ada ker kita fikir kalau lah esok kita takde,hutang kita sape nak bayarkan?dosa kita pada orang lain mcm mana? ada ke fikir mcm tue? kalau ada pun boleh kira berapa kali sgt kan..
CINTA...aku tak tau wujud ker cinta untuk aku..aku tak percaya langsung dgn cinta..walaupun aku ingin jugak merasai nikmat bercinta..Tak tau la bila aku nak dpt CINTA tue..CINTA yg ada di sekeliling aku sekarang mungkin bukan sebab JIWA..tapi sebab kebendaan kut..yerlah..aku pun tak boleh menipu diri aku..sebab aku tak kawen lagi mungkin sebab aku nak keselesaan dlm hidup dahulu...Tapi keselesaan itu wujud namun tak sampai beberapa ketika keselesaan itu hilang dan dtg kembali...Mcm bayang2 pulak..Mungkin aku kena amik keputusan Drastik agaknya..berani menghadapi RISIKO,rasa berkenan jer kat sesseorang tue aku terus try..ajak kawen..agak2 boleh ker? huhuhu...entah la..esok apa akan jadi pun aku tak tau,aku langgar jer kut...ehm..alahai..

2 ulasan:

  1. yg semalam berlalu...tetapi hari ini...pasti teringat kisah semalam...kan????

    BalasPadam